Arama yapmak için tıklayınız

1 Şubat 2018 Perşembe

GRAZIA RÖPORTAJI



Çok popülarite kazanmış olmasına rağmen o normal biri. Dünyada yaşarken nasıl zorluklar ya da kötü zamanlar geçirmemiş olsun? O ne zaman yorgun hissetse rahatlamak için benim şiirlerimi okuduğunu söyledi.Bu beni şaşıttı ve buna müteşekkir oldum. O ülkedeki mükemmel ve nazik oyunculardan biri, böyle popüler bir aktörle kitap yayınladığım için minnettarım. Umarım kitaptaki şiirler onun duygularını ifade etmesinde daha çok yardımcı olur. Şiirden anlayan ve şiir okumayı bilen böyle bir aktörle tanışmamı uzun süre hatırlayacağımdan eminim.

-Şair Na Tae Joo

Muhabir: Bir aktör ve şairin buluşması şiir kitabı yayımlanmadan gündem yarattı. Bu işbirliğinin sebebi nedir?

Lee Jong Suk: Şahsen şair Na Tae Joo'nun şiirlerini çok beğeniyorum bu yüzden ona birlikte kitap yayımlamak için davet gönderdim.Memnuniyetle kabul etti ve birlikte işbirliğine başladık. Normal hayatımda şairin şiirlerini okumak için çok fazla seçeneğim oldu hatta birkaç kere çekimlerde bile okudum. Bir çok kişini School 2013 dizisinde okuduğum "Wild Flower" şiirini hatırlar. O an sadece bir aktör olarak sözleri ezberledim ve duygusunu vermeye çalıştım. Ancak daha sonra şiiri tesadüfen tekrar okudum ve büyük ölçüde rahatladım. O an adeta bir hediye gibiydi. Sonucunda bu kitabı yazmak istedim belki de bu hediye gibi anı daha fazla insanla paylaşmak istedim.

Muhabir: Bu kitaba bir yıldan fazladır gizlice hazırlandığını duydum ve gelecek hafta nihayet görebileceğiz. Neler hissediyorsun?

Lee Jong Suk: Duygularımı sosyal medyada paylaştım ama bir kitap yayımlamanın çok fazla sorunla yüzleşmek ve sıkı çalışmak olduğunu ilk defa hissettim. Yazarların bu süreçten başarıyla geçmesinin harika olduğunu düşünüyorum aynı zamanda aslında fark etmediğimiz çok fazla insan çok sıkı çalışıyor. Bu projeyi gerçekleştirmemde yardımcı olan şair Na Tae Joo'ya çok minnettarım.

Muhabir: Uzun bir işbirliği sürecinin ardından birbirinizin yeni taraflarını keşfetmiş görünüyorsunuz.

Lee Jong Suk: Aslında şairle buluşmadan önce şair yaşlı olduğu için iyi geçir geçmeyeceği hakkında endişeliydim. Ama onu çok yetenekli buldum ve tanıştıktan sonra çok fazla genç davranışlarını deneyimledim. Yüz yüze gelince güzel vakit geçirdik.Bir cümleyle tanımlamak gerekirse o sağlam ve yakışıklı bir şair.

Muhabir: Şair Na Tae Joo'nun şiirlerini seçtikten sonra beş bölüme ayırdın. Onların arasından en sevdiğini seç lütfen.

Lee Jong Suk: Bir demet çiçeği karşılaştırırsak/ küçük bir grup çiçek/ Muhtemelen fısıltıda arkadaşlık kurmak/ Küçük bir grup çiçeği karşılaştırırsak  bir tek açan çiçek/ muhtemelen daha açık ve dokunaklı/ Şimdi yalnızsın/ Bağımsız  güzel bir çiçek gibi / Lütfen kalp kırıcı olma Bu "Yalnız" adında bir şiir  kötü hissettiğimde bana çok fazla güç verdi sanki bir insan beni rahatlatıyormuş gibi. "Bu dünyada yalnız değilsin, bu yüzden tek başına acı çekme. Bunu yapabilirsin." Çok rahatlatıcı olduğu için mutlu hissettim.

Muhabir: Şiirlerle birlikte konusunu halka yansıtan kitap ve video sunmak için yeni bir yaklaşım. Çekim yaparak bu projenin başından beri yer aldın. Çekim sırasında seni etkileyen bir şey oldu mu?

Lee Jong Suk: Sabah hava güzel olduğu için sahil kenarında çekimimiz vardı ama birden bozdu ardından sel gibi yağmur yağdı neredeyse çekim mahvolmuştu. Neyse ki içeriği yağmur sahnesiyle eşleştirdik ve sonuç memnun ediciydi.


Muhabir: Çok uzun olmasa da kitaba kendi düşüncelerini yazdın. Sonrasında kendi başına şiir yazmayı hiç düşündün mü?

Lee Jong Suk: Şiirlerden hala çok iyi anlıyor değilim. Ancak şair Na Tae Joo sayesinde şimdi şiirlere daha yakın hissediyorum. Sanki bir günlük yazıyormuşçasına sonrasında küçük şiirler yazmaya çalışacağım ve şu an anlaması kolay olan bazı şiirler okuyorum şiirlere gittikçe yaklaşıyorum ve onların büyüsüne kapılıyorum. Daha fazla şiir okudukça dünyada uzun yaşayarak ve içten ve çağrımsal kelimeler biriktiriyorum. Umarım şiirlerimi alçak gönüllükle sunabilirim.

Muhabir: Son olarak bu kitabın okuyucalara ne getirmesini umuyorsun?

Lee Jong Suk: Bu kitap sadece bir aktörün fotoğraf kitabı değil. Eğer aşık olan insanlar, aşık olmak isteyen insanlar, ayrılık acısı çekenler, yalnız olan ve dünyadaki tüm insanlar bu kitabı okuyarak sıcak ve rahatlamış hissedebilirler.


KAYNAK: Lee Jong Suk Baidu Bar
ÇEVİRİ: LifeLoveBaeauty 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder