Arama yapmak için tıklayınız

17 Ağustos 2016 Çarşamba

BEŞ YAKICI SORUYLA "W"

         



Uyarı: Aşağıdaki makale çok sayıda spoiler içerebilir. Bu yüzden kendi sağduyunuzu düşünerek okuyun.

Lee Jong Suk ve Han Hyo Ju' nun oynadığı bu yeni dizi beni bağımlıları yaptı. Onların eşsiz konseptleri ve merak verici hikayeleri sayesinde kore dizisi takıntısı oldum. Doğru söylemek gerekirse bundan önce başka bir diziye daha böyle bağımlı olduğumu hatırlamıyorum.
Hatta "W" şu an da daha yarısını tamamlamış bir dizi olmasına rağmen izleyicelere heyacan veriyo ve sabırsızlıkla yeni bölümleri bekliyorlar. Dizi hakkında ki beş yakıcı soru aşağıda yer alıyor.



Soru 1- Yoon So Hui' nin eli neden kayboldu?

Eğer 7. bölümü izlediyseniz bu şaşırtıcı sahneyi hatırlarsınız. Ben ilk başta Oh Yeon Jo'nun kadın başrol olarak onun yerine geçtiğinden ve artık onun hikayeden çıkması gerektiğinden dolayı Yoon So Hui'nin elinin kaybolduğunu düşünmüştüm fakat Yoon So Hui gerçekten webtoon'un bir parçası ise onun tüm vücudunun ortadan kaybolması gerek mi? Neden sadece eli silinsin ki?
Bu garip olay Yoon So Hui'nin webtoon da kalmasının gerekip gerekmediği konusunda yazarın ikilemini temsil ediyor olabilir. Yani belki de yazar onu çıkarmak istedi ama sonra vazgeçti ve onu tutmak istedi. Ama bu durum da akıllara başka soruları getirecektir. Yazar neden Yoon So Hui'yi tutmak istedi? Webtoon'un iki yazarı olan Oh Yeon Jo ve babasından hangisi Yoon So Hui karakterini tutmak istedi? Ya da webtoon'un henüz bizim bilmediğimiz üçüncü bir yazarı mı var?


Soru 2- Diğer webtoon karakterleri gerçek kimliklerini öğrenseler neler olurdu?

Kang Chul gerçek kimliğinin ne olduğunu biliyor olmasına rağmen onun arkadaşları kendi kimlikleri hakkında bir bilgiye sahip değiller. Ben onların gerçek kimliklerini öğrendiklerinde verecekleri tepkileri ve hikayeyi değiştirmek için kendi rollerini nasıl tayin edeceklerini merak ediyorum. Mesela Yoon So Hui, Oh Yeon Ju olmasaydı kadın başrolün kendisi olduğunu öğrendiğinde Yeon Jo'dan intikam almak ister mi? Kang Chul'ün gölgesinde yaşayan Seo Do Yeon lider olmak için Kang Chul'le mücadele eder mi?


Soru 3-Oh Yeon Joo ve Kang Chul'ün hikayesi mutlu sonla bitecek mi?

Hepimiz muhtemelen bu sorunun cevabı için kocaman kocaman EVET diyoruz çünkü Oh Yeon Jo ve Kang Chul çok sevimli bir çift. Ancak çoğu kore dizisinde çiftler çok fazla sorunla karşı karşıya kalıyorlar olmalarına rağmen mutlu sonla bitirebilmeleri için farklı boyutlardan gelen yollarının birleşmesi gerekiyor. Ben yine de umutluyum.  Sonuçta, Do Min Joon ve Cheon Song Yi "My Love from the Stars" da farklı dünyalardan gelmelerine rağmen mutlu sonla bitmişti. Oh ve biz bu çılgın siyah adamdan kurtulmalıyız.

Soru 4- Bu siyah adam kim?

Birinci bölümden beri gölgelerde pusuya yatmış olan adamın kimse kim olduğunu bilmiyor. Onun sözde yaratıcısı Oh Yeon Joo'nun babası onu belirli bir kimliği olmadan yarattı. Ama onun önemli bir kimliğe ve etkiye sahip olduğu besbelli. Belki So Hui'nin elinin kaybolması yazarın bir ikilemi olabilir ama bu adam da karakterleri öldürmek için kişeleştirilmiş biri olabilir. Sonuçta o Yeon Jo'nun babası umutsuzca Kang Chul'ü ortadan kaldırmak istediğinde o ortaya çıktı. Fakat 7. bölümün sonunda siyah adam Yeon Joo'yu öldüreceğini söylüyor. Yeon Ju'nun babası soğuk kanlı olsa da kendi kızını öldürecek değil bu yüzden acaba onun başka bir yaratıcısı mı var?


Soru 5-İkiden fazla dünya olabilir mi?

Ben "W" hakkındaki fikirlerimi düşününce bir teori geliştirdim. Kang Chul'ün ve Oh Yeon Jo'nun dünyaları kurgu olup üçüncü bir dünya olabilir mi? Eğer bu olursa Yeon Joo'nun dünyasını da yaratan başka bir yazar olduğu anlamına gelir ve her şeyi dışarıdan takip edebilecek güce sahip olduğu anlaşılır. Bu teoriye göre Yeon Joo'nun ve Kang Chul'ün dünyasından herhangi birini ortadan kaldırabilecek güce sahip olursa bu da siyah adamın onlara bi şey yapamayacağını gösterir.

Evet bu fikirlerle birlikte siz de düşündüklerinizi yoruma ekleyip bu konuşmaya katılabilirsiniz. Ahh bir dakika gitmeden önce bir ek soru daha...

Ek soru- Lee Jong suk nasıl bu kadar mükemmel olabiliyor?

Kaynak:soompi
Çeviri:KYelfnr







6 yorum:

  1. şahsen kafam yanmış durumda katil babası değilse ( ki kızını neden öldürmek istesin) kim tek ümidim dizi sonunu kötü bağlamasınlar Yoon So Hui' nin eli neden kayboldu? Bence kadın karakter değiştiği için artık bu karakter kayboluyor gibi.Bu siyah adam kim?
    siyah adamda kang chul gibi canlı ve bazı şeylere etki edebiliyor bence diğer dünyaya da geçebildiğine göre . ve son sorudaki gibi iki dünyayıda bir çizen olabilir. sonda bizi böyle bir sürpriz karşılayabilir hepsi birer çizimdi. Ve son olarak le jong suk ve bayan karakter neden bu kadar tatlılar :D ikiside çok güzel oynuyor bence dizide şuan için süper gidiyor maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi henüz 8. bölümde bakalım daha ne sürprizlerle karşılaşacağız. Benim de tek umudum mutlu sonla bitmesi.😊 Bu güzel yorumunuz için de teşekkür ederim. 😊

      Sil
  2. Vedalaşmak amaçlı el tokalaştıklarından dolayı elden itibaren yok olmaya başlayacağını düşündüm ben. Tam olarak vedalaşmadılar yani yok oluşu yarım kaldı ve düzeldi. Eğer tam olsaydı yok olacaktı bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz karışık anlattım kusura bakmayın xd

      Sil
    2. Dizi bizi şaşırtmaya devam ediyor. Siz karışık anlatmadınız bizim kafalar zaten karışıktı. 😂 Ama dediğiniz doğru olabilir, tam olarak çıkmadığı için eli sonradan kaybolmadı 8.bölümde de görmüş olduk zaten. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.😊

      Sil
  3. Diziye uzun zamandır başlamak istiyordum ama esas bu yazıyı görünce başladım desem yalan olmaz :D Daha 7. bölümü ancak bitirdim ve aslında 11'e kadar yol var ama sindirerek izlemeye çalışıyorum. Bir ara baya bir k-drama dünyasına girip en sonunda sıkılıp çıkmış birisi olarak dizi beni ilginç bir şekilde yakaladı. W dünyası fikrine bayıldım. Bana biraz Mürekkep Dünya serisini hatırlatıyor. *bu üçlemede de ana karakterler kitabı okuyunca içine girmeyi ya da kitaptaki karakterleri çıkarmayı başarıyordu* Beni şu anda en çok meraklandıran şey dizinin sonu. Her ne kadar mutlu son her izleyicinin hayali olsa da saçma sapan bir mutlu sondansa mantıklı, acıklı sonları tercih eden bir sadist olduğum için daha bir merakla bekliyorum. :D Şu an için en mantıklı gelen son Kang Chul'un gerçek dünyaya gelmesi gibi duruyor ama tabi bu benim kendi fikrim. W daha çok çizgi romanla ilerleyen bir dünya olduğu için Yeon Joo W'da kalır da çizgi roman biterse ne olur sorusu beni düşündürüyor :/ Diğer soruların bir kısmı zaten cevaplanmıştır şimdiye kadar çıkan bölümlerde o yüzden atıp tutmam pek bir şeyi değiştirmez her halde :D
    Gerçi 7.bölümün sonunda ortalığı karıştıran yüzsüz katilin yine kendi arzularıyla can bulmuş bir karakter olduğunu düşünüyorum ama bu soru cevaplandı sanki :D

    YanıtlaSil