Arama yapmak için tıklayınız

26 Ekim 2016 Çarşamba

CECI KORE – 2016 KASIM AYI RÖPORTAJI



                                             

Aktör Lee Jong Suk,tasarımcı Lee Seul’un moda markası olan ‘NOYB’ için kamera karşısına geçti.Üretilen tişörtlerden toplanacak gelirin bir kısmının hayır kurumlarına bağışlanacağını söyleyerek insanları şaşırttı.Bu projenin fikir babası Lee Jong Suk.Onun için,yeni tasarımcıların abartılı motifler kullanması elzem bir şey değil.O,sadece beğendiklerini sevdiği insanlarla beraber hayata geçiriyor.Ve bu sadece ortaya atılmış bir fikir değil.

S: Lee Jong Suk ve NOYB iş birliğini ve tasarımların Lee Jong Suk’a ait olduğunu duyduğum anda proje ilgimi çekti.Seni bunu yapmaya hangi neden itti?
LJS: “W” dizisinden önce 1 yıl ara vermiştim.Devamlı yoğun program içerisinde bulunan biri olarak,bu verdiğim ilk araydı.Ara verdiğim dönemde,arkadaşlarımla buluşmak,muhabbet etmek ve birlikte ilginç şeyler deneyimlemek çok iyi hissettirdi.Fakat daha sonra,Lee Seul ve arkadaşlarının geçen sene piyasaya giren NOYB markasının yöneticisi oldum.Nasıl yardım edebileceğim ve bu yolda nasıl bir iş birliği içerisinde olacağımı düşündüm.

S: NOYB markasının tasarımcısı Lee Sul ve bugün gerçekleştirilen fotoğraf çekiminden sorumlu Yoon Jinyoon ile olan ilişkilerin oldukça şaşırtıcı.
LJS: İkisi de hayatımda önemli bir yer kaplıyor.Yeni model olan ve şu sıralar mezuniyetine hazırlanan Lee Seul ve Jinyoon,seçmeleri geçemeyen ve şöhreti olmayan aktörlerle bir araya geliyor.İnsanlar hala kafelerde kahve sipariş edip gelecek endişelerinden konuşuyorlar fakat şimdi herkes onun hayalinin arkasında duruyor ve bu çok güzel bir şey.Ve ayrıca şu an benim önümde röportaj yapan Sohyun ile ben gençliğimden beri çok iyi anlaşıyoruz.Sadece geçmişteki hikayeleri konuştuğumuz için değil aynı zamanda şu an yaşadıklarımızı paylaşabildiğimiz için aramız çok iyi.Bu çok mutluluk verici.

S: Bir şirketi geliştirmek için yeni fikirler ortaya atmak çok yardımcı oluyor.Bu şaşırtıcıydı.Ve sen işle başa çıkarken gerçekten çok dikkatlisin.
LJS: Geçtiğimiz yıl,fanlar için tasarımcı arkadaşlarla birlikte tişört tasarlamıştık.Hayal dünyanızdaki şeyleri gerçeğe dönüştürmek oldukça ilginçti.Bu sefer NOYB ile ürettiğimiz tişörtlerin ismi “Kuçaklaşma & Öpücük.”Herkesin beğenmesini nasıl sağlayabiliriz? Bunu bilmek insanların beğenip beğenmeyeceği hakkında duyduğum endişeyi gidermeme yardımcı olabilirdi.

S: Dürüst olmak gerekirse,değerini şu an içinde bulunduğumuz kapitalist pazarlamanın hakim olduğu bir alanda bulmak senin için zor olmadı mı?
LJS: Şanslıyım ki,YG Entertainment bir aktör olarak kararlarıma her zaman saygı duyuyor ve yardımcı oluyor.

S: Bunca zaman bir arı misali tutkuyla çalıştın ve yaptığın işlere kalbini koydun fakat,artık ilgi alanlarını çok gözler önüne sermiyorsun,değil mi?
LJS: Bu durum,hissettiklerimi ve ilgi alanlarımı yansıttığım Me2day veya cyworld içinde geçerli.Bir noktadan sonra daha dikkatli olmaya başladım.Fanlarla iletişim kurmak istediğim zaman sosyal medya üzerinden fotoğraflar paylaşıyorum ama bu durum anında manşetlere yansıyor ve beni strese sokuyor.

S: Bu proje bize,Lee Jong Suk ile yakınlaşma şansı tanıyacak mı?
LJS: Oyunculuktan farklı alanda bir şeyler yapmak istiyorum.Özellikle kıyafet değil aynı zamanda başka şeyler de olabilir.Bu tişört iş birliği ve sonbahardan sonra gerçekleşecek etkinliklerin geliri hayır işi için kullanılacak.Bu sadece başlangıç.

S: Sabırsızlıkla bekliyoruz.Çekim yaparken Jong Suk’un liseden arkadaşları da geldi.En son yapılan röportajda,insan ilşkilerinin kısıtlı ama derin olduğundan bahsetmiştin.Nasıl kişilere kendini açıyorsun?
LJS: Etrafta bana uyabilecek çok fazla insan yok.Ama birçok kibar ve masum insanların olduğu aşikar.Masum biriyle olan ilişkiler ilerleyebilir.

S: Birçok insan “W” dizisindeki Kang Chul karakterini unutamıyor.Herkes bu dizinin tipik aşk üçgeni veya masalsı Kore dizilerinden farklı olduğunu düşünüyor.
LJS: Bu muhteşem bir hissiyat veriyor.Rekabetin kızgın olduğu bir ortamda reytinglerde bir numaraya oturabilmek harika.İlk dört bölümün senaryosunu okuduğumda “bu muhteşem” dedim.Çizgi romanda yaşayan biri olmak ve aynı zamanda yazar ve karakterlerin çelişkisi oldukça acayipti.Her şey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüştü.



S: Dizinin sonu izleyicilerin beklentileriyle çelişr şekilde bitti. Tek tarflı bir mutlu son ile sonlandı. Bir röportajda yazar Song, Kang Chul'ün ölümüyle biten bir finalin daha doğru olacağını söylemişti. 
LJS: Bende yazarla aynı fikirdeyim. Dizinin sonu herkes için mutlu bir şeklide bitmedi. Kang Chul kendi yarıtıcısı olan kişiyi, Yeon Joo da babasını kaybetti. Şahsen, bu çok şaşırtıcıydı. Biz otobüs durağındaki düşme sahnesinde bitirebilir miydik? Bence , bunu izleyicilerin hayal gücüne bırakmak ve uzun süre onların kalplerinde tutmak daha iyi olur.

S: Kang Chul karakterinin senin kişisel görünüşünden daha olgun olduğunu söylemiştin. Bu zorlu testi geçtiğini düşünüyor musun? 
LJS: Bu duygunun başarılı olması haliyle büyüdüğümü ve sonraki işlerimi seçmemde  de geliştirdiğini düşünüyorum. Bu ilerlemeyi kıyaslayacak olursak bu rolün daha olgun olduğunu söyleyebiliriz. Bu yüzdendir ki bir sonraki işim olarak V.I.P filmini seçtim. Filmin teması ve benim oyunculuk becerilerim arasında uzun bir mesafe olsa da Kang Chul rolü sayesinde buna cesaret ettim. Bu benim için iyi bir macera olacak. 

S: Tam olarak beklenildiği gibi yıllar önce okul üniformalı halinden kötü adam rolüne doğru geliştirdin kendini. Bir memurun rolü olarak Kuzey Kore'ye gitmiş birini de canlandırdın, "Hot Young Bloods" gibi yerelliği içeren rolde de bulundun. 
LJS: Duyguların açığa çıkarıldığı sahneleri seviyorum. Yerel şeyleri oynarken çok farklı şekillerde duygular ortaya çıkabilir. Duyguların aralarında geniş boşluklar olduğu söylenir. Ben oyunlar sırasında büyük sevinç duyuyorum ve öğreneceğim daha çok şey var. Kuzey Koreli insanlar gerçekten ilginç olmasına rağmen, onların doğumları ve kişilikleri arasında da gerçekten farklılıklar var ve oyun sorasında ayrıntıları yakalamak gerekiyor. İlk kez kötü adam rolümde oynayacağım ve bu diğer rollerden oldukça farklı.
Kötü insanlar hakkında bir çok makale okudum ve bu beni oldukça etkiledi. Aynı zamanda bir oyuncu olarak kötü olabileceğim bir andır. Ben bugüne kadar kötü adam rolünü deneyimlemedim ve gerçekten çok şey bekliyorum. Daha çekimler başlamadan insanların "onu oyunculuk becerileri çok iyi adam öldürmeyi ds başarıyor" gibi sözlerini duyacak mıyım merak ediyorum. 

S: Kötü adam olmanın yüklediği sorumluluklar var mı? 
LJS: Kötü karakterin alacağı yprumları görmek istiyorum. Genç hayranların duygularını hissedebiliyorum kabullenmek zor olacaktır. Uzun zamandır böyle bir karakter bekliyordum ve nihayetinde bu şans karşıma çıktı. Belki de böyle bir rolde oynamanın zamanı gelmiştir. 

S: İnsanlardan itiraz yok mu? Mesela, böyle bir dönemde birçok genç hayranını kaybedebilirsin.
LJSBenim hayalimle kıysalarsak bir çok kişibenim hakkımda endişenmeyecek. (Gülüyor) Aksine Lee Jong Suk'u kötü bir karakterde görmeyi merak ettiklerini düşünüyorum.

S: Destek çok önemli. Biz, genç bir star oyuncu olarak sana daha çok güven hissediyoruz.
LJS:Benim günler önce arkadaşım Lee SungKyung ile birlikte Yoon KyunSangın taşındığı evde kaldım ve Kim Yeseong Sunbaem ile uzun uzun konuştuk. Sunbaem bana öğüt verdi ve " Katil rolünde olacaksan cani olman gerekir. Eğer oyunculuk becerilerini göstermek istiyorsan aptalca doğal olmayan şeyler yap ve açgözlü ol"dedi. Sonuç olarak yetişkinlerin tüm tavsiyelerini ezberledim. 

S:Aşırıya kaçmış vibratör şarkıcılar gibi mi?
LJS:  Evet, ben bunun ne demek olduğunu daha önceden anlamıyordum ama artık biliyorum. “Aktörler karakterler yaratırlar, bunun yanında karakteri kendi ilave ettiğin karakterle ayırmalısın. Ama öncekinin ve sonrakinin arasında farklı yerlerde bir şey eklenmemeli.” Tavsiyesini duyduğum zaman. Dahası “W” her ne kadar rahatsız hissettirecek olsa da çizgi roman karakterinin uygun ses ve tonuna kuruluydu. Çok fazla zorlu yer vardı. Sunbae Kim Yeseong bana “4 yıl önce The Face Reader filminde gördüğüm çocuk iyi bir adam oldu. Birkaç yıl sonra göstereceğin oyunculuğu gerçekten merak ediyorum.” dedi. Gerçekten minnettar hissettim. O hayal edilenden farklı yakışıklı bir sunbae.




S:Zeki Kim Yeseong’un Facebook’u ünlüdür. (Güler) Bir kasap baltasını bugünkü röportajda geçmişe göre daha iyi idare ettiğini hissediyorum. Büyümen sırasında kendini değiştirmek için zorladın mı? Ya da bu aktör olarak çok fazla deneyime sahip olmandan ve daha da olgunlaşmandan mı?
LJS: Evet, artık daha rahat hissediyorum. Uzun süre oyunculuk yeteneklerime aşina olmasam da azar azar kendimi zorlayarak bir şeyleri başarmalıyım. Yeni proje gelmeden başka bir şey yapmayı hayal edemiyorum bile. Tüm motivasyon ve fiziksel güç hazırlıkların başlamasından itibaren nerdeyse ölmek üzere tükeniyor. Az bile olsa kalbimden daha iyisini yapmak istedim, bu yüzden eleştirirken ve karşılaştırırken en iyimi yapmaya çalıştım. Etraflıca düşünürsek kendimi severdim ama asla kendimi üstün görmedim. Kendini derinden seven bir adamdım ama gururum öncesinde gerçekten sığdı. Birden daha önceden bahsettiğim boş zamanım boyunca oyunculuğum için korktum. Kendimi yokladım ve dinlenirken etrafımdaki bir şeyi düşünüp durdum. Bu dönemde bir şey yapmamış olsam da tesadüfen birçok şey kazandım.

S: Kendini rahatlatma zamanında “Kendime güvenimin önceden sadece projeler sayesinde artacağını sanmıştım ama bazı zamanlarda kayboldu” demiştin, bu boş zamanını uyandırdı gibi görünüyor.
LJS: Evet, dinlenmemin nedeni de bu.

S: Peki ya şimdi?
LJS: Senaryoyu sadece tersten ezberlediğimde rahatlayabiliyordum ve bayılana kadar gece boyunca çekim yapardım. Ama ben W’yu çekmeye başladığımda 8. Bölümün senaryosu çıkmış olmasına rağmen sadece 4. bölüme kadar ezberledim. Tedirgin hissetmediğim için gerçekten şaşırdım ve büyüleyici olduğunu düşündüm, görünürde kendime güveni inşa etmişim gibi görünüyor. Derinden düşündüm ve kendimi hiç köşeye sıkıştırmadan bir hayat yaşadığımın farkına vardım. Büyüme isteği ve yetenekli olmadığım için kendini küçük görme bende uzun zamandır çok güçlü. Belki sonradan çok inatçı olmamalıyım.

S: Kendine güvenmeye başlıyorsun. Farkında olmadan 20’lerinin ortalarını bitirdin .30’lu yaşlara gelmekle ilgili hislerin neler?
LJS: Her röportajda yeri doldurulamaz bir aktör olmak istediğimi söyleyeceğim. Ama gittikçe daha da zorlaştığı için anlamıyorum. Eğer hayalin ve amacın 10 olursa başaramasan bile bence sorun değil. Hayır, hepsini başaramazsın. Ben oyunculuğuyla doğru yolda ilerleyen bir aktör olmak istiyorum ama şu an başrol oynamaya dikkat ediyorum. Bu gerçeği kabul etmek benim için zor, ama sahip olduğum şeyi kabul etmeye karar verdim. Aktör olmak için hayatımı riske atmış olsaydım daha güçlü ve kararlı olmamın önemli olduğunu biliyorum. Bu yavaşça farkına varma olabilir.

S: İnsanlar erkeklerin sadece 30’larında başladığını söylerler. Hayalindeki 30 yaşın nedir?
LJS: Yaşamı daha mutlu yapmak için ne yapılması gerektiğini bilmek istiyorum. Ancak bu zamanda doğru cevaba yaklaşabilirim. Ucundan bakıp ipucu kapmama izin verirsen iyi olur. (Güler)



ÇEVİRİ: -feyzahyunah/ -lifelovebeauty/-KYelfnr-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder