Arama yapmak için tıklayınız

7 Eylül 2016 Çarşamba

Lee Jong Suk High Cut 2016 Eylül Ayı Röportajı


S1-Kang Chul'un dizide "jyo-jyo" formunu kullanması tartışma konusu oldu. (Jyo=Kang Chul'un dizide sık sık cümle sonunda kullandığı form) Bu şekildeki ifadeleri oluştururken sorunlar yaşadın mı?
-Ben senaryoda bu şekilde buldum.(Güler) Senaryo bu formda yazılmıştı. Çoğu oyuncu genellikle senaryoda yazılan formu değiştirir, onlar bu hareketi kolaylıkla sözlü form olarak verebilirler. Fakat W öyle değil, ben sadece senaryoya bağlı kaldım. Neredeyse hiç değişiklik yapmadım, benim en iyi yapabileceğim şey buydu.

S2-Bu şekildeki bir anlatım ilk başta biraz garip geliyor değil mi?
-İzleyen insanlar kötü hissettiklerini söylüyor fakat bu, karakter için iyi. Şu an dizinin ikinci yarısını çekiyorum ve gayet  rahatım, rahat bir şekilde ilerliyor.

S3-W'nun ilk yarısında senaryo normal hızından gerçekten hızlı bir şekilde ilerledi gibi. Bu herhangi bir mola arasında karakterler arası etkileşimlerde boşluk olmadığını hissettiriyor. Bunun herhangi bir özel nedeni var mı?
İlk olarak, gerçekten çok fazla replik vardı. Hikaye karmaşık olduğu için Kang Chul için sürekli açıklamalar vardı ve bunları kendim anlatmam gerekiyordu. Senaristimiz Nine'dan Lee Jin Wook ve Sherlock'dan Benedict Cumberbatch gibi örnekler verdi ve benim de replikleri hıp hızlı bir şekilde yapmamı umuyordu. Ben ne kadar hızlı yapsamda  onların söylediği gibi yapmam mümkün değil.

S4-Repliklerin sayısı göz korkutucu. Onları ezberlemek için hiç yöntem kullandın mı?
-Hayır.(Gülüyor) Ben senaryoyu hep yanımda taşıyorum,uyurken çoğunlukla baş ucumda duruyor. Oyuncular çekimlerden önce repliklerini ezberlemeliler fakat bunlar çok uzun ve benim tamamını ezberlemem gerekiyor.

S5-Son günlerde "Time Between the Dog and Wolf"dan replikler ezberlediğini gördüm ve çok şaşırdım. Başka dizilerden de replik ezberlediğin var mı?
-Ben genellikle sevdiğim yapıtların repliklerini ezberlemeyi severim. Üstünden bir kaç yıl geçmiş iyi bilinen dizi veya filmler zor bulunduğundan dolayı "I'm sorry I love you" "Time Between the Dog and Wolf" ve filmlerden "Maundy Thursday" gibi biraz melankolik yapıtlar, onların yankıları uzun vadeli sürüyor ve hafızalarda uzun süre kalacak.

S6-W çok ilginç beklenmedik bir hikayeyi gözler önüne seriyor. Sen de senaryonun öyle göründüğünü söyledin. Sana göre ilginç olan sahneler nelerdi bize söyler misin?
-Şahsen 25 Ağustosta yayınlanan 11.bölüm benim favorim oldu.10.bölümde olaylar gelişti ve 11.bölümün ilk yarısında bunlar ele alındı ve hemen sonra şok edici diğer olaylar yaşandı,izleyiciler takipte biraz zorlanmış olmalılar. Hatta aynı senaryoya bakan oyuncular bile farklı yorumlar getirdi. Biz bu konu hakkında aramızda çok konuşup tartıştık.

S7- Gergin olduğun zaman bu belli oluyor ve kızarıyorsun. W'da da sevimsiz ve tensel yakınlığın olduğu çok sahne var. Yüzünün kızardığı bir bölüm oldu mu hiç?
-Çok. (Gülüyor) Şimdiye kadar ki çalışmalarımda benim için hep böyle oldu. Ben de sevimsiz sahneleri ve tensel yakınlığı gerektiren şeyleri destekleyemiyorum.

S8-Han Hyo Joo ile öpüşme sahneleriniz tartışma konusu haline geldi. Lee Jong Suk için hangisi hiç görülmemiş bir öpüşme sahnesiydi?
-7.bölümdeki kelepçeyle olan öpüşme sahnesi.Çekmeyi planlanladığımız zaman bu sahneye çok çalıştık Kadın başrolün elleri kelepçeliydi bu yüzden elleriyle baş etmeli ya da kafa pozisyonu şöyle olmalı gibi bunun çekim planı üzerinde çok çalıştık. Ve beklediğimiz kadar iyi bir şekilde gözüktü.

S9- Bir röportajında" Daha erkeksi bir rolde yer almak istiyorum."dedin. Bu sezon VIP filminde yer almaya karar vermenin nedeni  bununla ilgili olabilir mi?
-Ben hep romantik erkek rollerinde oynadım. Ancak insanların Lee Jong Suk'un erkeksi hallerini sevip sevmediği hakkında endişeliyim. W sayesinde bir ölçüde bunu doğruladım ve eğer mümkünse, bu yüzden bir kez risk alarak bir film yapmak istiyorum.

S10-Kang Chul erkeksi değil mi? Lee Jong Suk'un zihninde Kang Chul nasıl bir insan?
-Yetişkin bir adam. Eğer Kang Chul rolünü daha sert bir oyuncu oynasaydı daha erkeksi görünebilirdi ama ben oynadığım için Kang Chul daha küçük görünüyor. Kang Chul'ü daha hızlı ve rasyonel düşünebilirsiniz. Oh Yeon Joo onu aniden tokatladı ve sonra birden öptü. Sıradan adamlar "Bu nedir" diye cevaplarlar ama Kang Chul "Neden beni öptün"dedi. Hatta 10.bölümde gerçek katille olan karmakarışık durumlarda, insanlara şok etkisi oluşturulmalıydı ben Kang Chul bunun üstesinden nasıl gelir diye düşündüm. Bu yüzden zor da olsa Kang Chul'ün duygularını izlemeye çalıştım,ben gerçekten sıkı çalıştım.

S11:Bir röportajında “Karakter kurgu olduğu için farklılık hissini yıkmam gerektiğini düşünüyorum.” demişsin. Bu farklılık hissini yıkmak için sanırım bizim göremeyeceğimiz şekilde sıkı çalıştın.
-Bilgisayar Grafik ekibi gerçekten sıkı çalıştı.  Bu sadece kendi çabamla başarabileceğim bir şey değil. Bilgisayar Grafik ekibi gerçekten iyi iş çıkardı. Ayrıca dizinin yarısını müzik yönetmeninin yaptığını düşünüyorum. Diziyi izlerken arka plan müziği gerçekten etkilidir. Diğer dizilerin arka plandaki OST’leri gibi değildi, hafif müziğin kullanılması ve uygun ses efektleri diziye can veriyor.

S12:Şu ana kadarki içinde olduğun dizilere bakınca iki popüler kadın ve erkek başrolle başlıyor ama sıklıkla sadece senin tek popüler olmanla bitiyor. Projeni seçerken karakterin yükü ya da çekici olması ne kadar etkili?
-Karakterin çekiciliğine çok dikkat ederim. Ama bu W için biraz daha farklı. Başta dizide ağır yüküm olmadığı için mutluydum, bu gerçekten eğlenceliydi, karakter güçlüydü. Daha sonra karakterimin yükü ağırlaştı (Güler) Tüm projelerimde şu ana kadar değişiklikler yaptım. W en fazla satırı olanlardan biriydi. Satırlar uzun olsa bile diğer kısımlarla değişiklik yapabiliyorum. Sonraki cümleyi anlayıp konuşmaya devam ediyorum ama kendi kendine konuşmak zor. Senarist ve yönetmen baştan beri titizdiler bu yüzden aynı sahneler birkaç kez çekildi. Boğazımın ağrıdığı zamanlar oldu.

S13:”Güvenilebilir oyuncu ve beklenesi” tanımı senin için yaratılmış. Başka tanımlarla bir oyuncu olmak ister misin?
-Proje güzel olsa bile insanlara Lee Jong Suk sorulduğunda oyuncu olarak tanıyan çok yok. En iyimi yapsam bile insanların hepsi benim projelerimi izlemeyecek, doğru mu? Bunu kabul edip devam etmem gerekiyor. Aktör olarak hayatımı kazanmaktan daha çok sadece bir oyuncu olarak tanınmak istiyorum. Yaptığım her projede oyunculuğumun geliştiğine dair övgü aldım. Buna rağmen daha fazla yaparak gelişme seviyem düşebilir. Sıkıntılı hissettiğim zamanlar oluyor, iyi oyunculuk nasıl olmalı çelişkisine düştüm. Benim için duygusal sahneler kolaya meyillidir, W’da Kang Chul’un duygusal yönünün içeriği sıklıkla geçildi bu yüzden benim için işin zor bir parçasıydı.

S14: High Cut Ocak ayı sayısında 2016 için sloganının “inek gibi çalışmak” olduğunu söylemiştin. Jade Lover, W,VIP aralıksız çalışıyorsun. Biri daha çok çalışırken, biri dinlendiği zamanı özler. Peki ya Lee Jong Suk?
-Dinlenmek istiyorum(Güler)

S15:Lee Jong Suk’un sıkı çalışmak için motivasyonu nedir?
-Öncelikle geçen sene 1 yıl boyunca dinlendim bu yüzden biraz suçlu hissediyorum.20’li altın yaşlar coşan tutkularla ve günden güne şiddetlenmesiyle güzel. En azından bir proje daha bırakmalıydım. Çünkü 2015’de dinlendim. Kendimi zorlamam gerekse bile bu yılı tamamen dolu geçirmeliyim. Bu yıl 4 proje yapacağımı söylemiştim ama biraz yoruldum bu yüzden 3 proje yapacağım.

S16:Yorulduğunda yaşama sevinçlerin nelerdir?
-2 hafta aralıksız çalıştıktan sonra tüm gün evde uyumak? Gerçekten mutlu hissettiğim sadece bir an vardı. Geçen yıldan bir önceki miydi? Burada(Kore) fan buluşması düzenlediğim zaman. Kalbimin en derininden gerçekten mutlu hissetmiştim ve çok fazla ağlamıştım. Çok sık mutlu ve minnettar oldum ama gerçekten o dakika en mutlu anımdı.

S17:Bir drama sever olduğunu söyledin peki projelerin arasında seni en çok eğlendiren hangisi?
-Pinocchio. Sanırım o gerçekten bir başyapıt. Dizi 20 bölüme sahip ama aralarda çok fazla şey oldu. Ayrıca belirtileri özetlemek oldukça zordu.1 bölümden 20. bölüme kadar tüm bölümleri izleyen çok fazla insan yok. Pinocchio’yu ortasından izlemeye başlasanız bile anlaması basit ve yazar hikayenin içinde sosyal eleştiri veriyor. Bu yüzden Pinocchio ve I Hear Your Voice ‘un yazarı Park Hye Ryun’u gerçekten seviyor ve saygı duyuyorum.

S18:Bir röportajında oyunculuğunu kontrol ederken beğenmezsen sahneyi 300 defa izlediğini okudum. Şu ana kadar battaniyeni tekmelettiren (utançtan) bir sahne oldu mu?
-Çok fazla. Diğer insanlar için tamam olan sahnelerde bile onların bazılarını hoş bulmadım. Tüm gece çekime kaldığım zamanlarda farklı şeylerden huzursuz oluyorum. Son zamanlarda sesimden huzursuzdum. Kaç desibel ya da sesim hangi tonda olmalı? Satırları okuduğumda her zaman sesim farklı geliyor, bu birkaç yıl sonra bile farklı ve zor.

S19:İnsanlar eksikliklerin konusunda açık sözlü ve aşırı derecede alçak gönüllü olduğunu söyledi. Bir röportajında bu alçak gönüllüğü düzeltmek için inancım olduğundan dedin ve bende derin bir etki bıraktın. Bu sefer W sayesinde düzeltmeyi dilediğin bir eksiklik var mı?
-Telaffuzum iyi değil ve bu sefer çok fazla dikkat ettim. Keşke hoş görüp katlanabilsem ve tamamen kabullensem. Değişken fikirliyim bu yüzden kolayca yönlendirilebiliyorum.

S20: W’da webtoondaki her karakterin bir ilk oluşumu var. Lee Jong Suk için ilk oluşum nedir?
 -Oluşum için yeteneğim bile dahil. Aslında görünüşümün %70’i oluşturduğunu düşünüyorum. Birinin hayatı kişinin nasıl göründüğüyle değişir. Olduğum gibi uzun olmasaydım bir model olabilir miydim? 14 Eylül 1989. Genetiğim sayesinde oluşumum sağlanmış(Güler)

S21:Şu an ki Lee Jong Suk için yaşamın içeriğini arıyor musun?
-Hayatın ilkbahar dönemi kasvetli. Yarın hakkında endişe hissediyorum ve ayrıca bugün çalkantılı zamanlar geçirdim. Herkes savaş alanında hayatta kalmak için çok çalışıyor, doğru mu? Ben de taksitle biriktiriyorum ve yaşlılık dönemime hazırlıyorum. Her gün hayatımın içeriğini bulmaya çalışırken tedirgin hissediyorum.

-KYelfnr-
-LifeLoveBeauty

Kaynak:amyhsk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder